Znaczenie dobrze przemyślanego prezentu

Wielu nie lubi niespodzianek, ale każdy kocha prezenty, zwłaszcza te od osób, które w jakiś sposób przyczyniają się do budowania naszej samooceny, a zwłaszcza w miejscu pracy. Dlatego prezenty firmowe, zwłaszcza jeśli są spersonalizowane, to świetny sposób na budowanie relacji firma-klient i firma-pracownik. Zobaczmy, w jaki sposób.

Co to jest prezent firmowy?

Prezent korporacyjny to sposób na stworzenie punktu kontaktu z pracownikami, klientami lub potencjalnymi klientami poprzez wykorzystanie prezentu, niezależnie od tego, czy jest to wręczenie fizycznego przedmiotu, jadalnego prezentu lub spersonalizowanego elementu odzieży, czy też poprzez przedmiot niefizyczny jak karta eGift lub doświadczenie (jak bilety lotnicze lub bilety na koncert).

Wielu nie lubi niespodzianek, ale każdy kocha prezenty, zwłaszcza te od osób, które w jakiś sposób przyczyniają się do budowania naszej samooceny, a zwłaszcza w miejscu pracy.

Dlaczego spersonalizowane prezenty firmowe są ważne?

Otrzymanie prezentu jest potężnym doświadczeniem; tworzy poczucie więzi z darczyńcą i może tworzyć pozytywne skojarzenia z osobą lub marką. Firmy i marketerzy od dawna polegają na sile prezentu, aby zapewnić lepsze relacje z potencjalnymi i obecnymi klientami, aby pokazać uznanie dla ich biznesu. Kiedy jest stosowany jako część ogólnych działań marketingowych lub zatrzymania pracowników, prezent może być bardzo skuteczny pod względem ROI i satysfakcji.

Psychologia spersonalizowanych prezentów firmowych

Skuteczność prezentu ma silny związek z jego psychologicznym oddziaływaniem na odbiorcę. Jeśli otrzymałeś niespodziewaną niespodziankę lub zabieg (osobiście lub za pośrednictwem poczty bezpośredniej), to osobiście doświadczyłeś tego zjawiska w działaniu. Wynika to częściowo z faktu, że fizyczny kontakt z prezentem powoduje efekt Endowment, czyli poczucie własności nad przedmiotem, które powoduje, że jednostka wyżej go ceni. Według badań nad wpływem obdarowywania się na wyniki biznesowe, wpływa ono również na poczucie wzajemności i zaufania. Efekt ten można dostrzec w wynikach marketingu i wręczania prezentów w kilku typowych scenariuszach niestandardowych prezentów korporacyjnych.

Dlatego prezenty firmowe, zwłaszcza jeśli są spersonalizowane, to świetny sposób na budowanie relacji firma-klient i firma-pracownik.

Znaczenie upominków promocyjnych dla klientów

Dla potencjalnych klientów

Dawanie prezentów może zmotywować tych, którzy jeszcze nie są Twoimi klientami, aby się nimi stali. W rzeczywistości 80% konsumentów twierdzi, że jest bardziej skłonnych do robienia interesów z firmą, jeśli oferuje ona spersonalizowane doświadczenia. Wysłanie odpowiedniego prezentu we właściwym czasie może być motywacją dla potencjalnych klientów do podjęcia pożądanych działań, takich jak sfinalizowanie zakupu, zapisanie się do usługi lub wykonanie telefonu informacyjnego.

Przeczytaj także następny artykuł: Historia prezentów urodzinowych i urodzin

Prezenty urodzinowe i karty urodzinowe to tradycje kulturowe, które ludzie od dawna obserwują i praktykują. Ale czy wiesz, dlaczego ludzie otrzymują i dają prezenty urodzinowe w pierwszej kolejności?  Jak można powiedzieć po nazwie, urodziny w zasadzie świętują dzień narodzin danej osoby.

Dla obecnych klientów

Klienci mogą również skorzystać z prezentu w odpowiednim czasie. Może on dać im znać, że ich biznes jest doceniany, zachęcić ich do kontynuowania usług lub zostania ewangelistami marki, a także ma moc przywrócenia Twojej firmy na szczyt w przypadkach, gdy minęło trochę czasu od ostatniej interakcji. Według badań nad sprzedażą detaliczną, konsumenci związani emocjonalnie z marką mają o 306% wyższą wartość życiową.

Prezent korporacyjny to sposób na stworzenie punktu kontaktu z pracownikami, klientami lub potencjalnymi klientami poprzez wykorzystanie prezentu.

Dla pracowników

Klienci i potencjalni klienci nie są jedynymi osobami, które firmy muszą brać pod uwagę. W wielu przypadkach klucz do osiągnięcia doskonałych wyników w obsłudze klienta zaczyna się znacznie bliżej domu. W jednym z badań stwierdzono, że 57% osób twierdzi, że otrzymanie poczty sprawia, że czują się bardziej docenieni. Statystyka ta odnosi się do upominków przesyłanych pocztą bezpośrednią, jednak jeśli kiedykolwiek byłeś odbiorcą wysokiej jakości spersonalizowanego upominku firmowego, wiesz, że może to działać również na Twoich pracowników.

YouTube video

Prezenty te, zwłaszcza gdy są dobrej jakości i dobrze spersonalizowane, tworzą poczucie bycia docenionym przez pracodawcę oraz sprzyjają poczuciu przynależności i więzi z zespołem. Odczucia te przekładają się na sposób, w jaki pracownicy wykonują swoje role oraz na jakość usług, które świadczą na rzecz interesariuszy zewnętrznych, klientów i potencjalnych klientów.

  • Wydarzenia osobiste: Nowy członek rodziny lub osobisty kamień milowy, ukończenie stopnia lub certyfikatu, nowy dom lub inne osobiste osiągnięcie.
  • Imprezy firmowe: Lata służby, kamienie milowe, uznanie poziomu usług lub ukończenie branżowych programów szkoleniowych promujących ich umiejętności.
  • Specjalne uznanie: Nagradzanie przypadków, w których pracownik uratował dzień lub wyszedł z siebie, aby pomóc celowi biznesowemu lub koledze.

Krótko mówiąc, istnieje kilka możliwości stymulowania relacji firmy z innymi podmiotami: nikt jednak nie pobije prezentu.

Artykuły z tej samej kategorii: